Test Volvo V90 T8 Recharge pohľadom ženy: Masívny reprezentant bezpečnosti

0
292
Hong Kong, China March 29, 2021 : Volvo V60 Test Drive Day March 29 2021 in Hong Kong.

Severská elegancia je niečo, čo na prvý pohľad srší z novej V90. Zároveň je aj radosť s ňou jazdiť, a to hlavne vďaka novému plug-in hybridnému pohonu.

Švédi to, čo sa týka dizajnu a správneho estetického rozloženia, vždy vedeli. Prednému pohľadu dominujú privreté LED svetlomety, ktoré sú doplnené mriežkou chladiča R-Design alebo rámovaním s voštinovou mriežkou vo vysoko lesklom čiernom prevedení. To celé hrá prím s ďalšími dekoratívnymi prvkami R-Design.
Ďalej vás zaujmú 19-palcové kolesá, ktoré v našej výbave mali lúče s výbrusmi v prevedení Diamond Cut. Podľa môjho skromného názoru kolesá robia auto, a preto ich správna voľba je pre udržanie čistého štýlu nenahraditeľná.
Pri tomto aute som kvitovala aj tónovanie zadných okien, pretože jednoducho nechcete, aby vám do priestoru zadných sedačiek ktokoľvek videl (áno, aj ja si tam občas nechám kabelku, hoci to nie je správne).
Rovnako tak vás na tomto dlhom korábe zaujme lemovanie bočných okien v lesklo čiernom zafarbení. Áno, môj názor na vizuálnu stránku tohto švédskeho „obra“ je pozitívny, pretože inklinujem k čistote a jednoduchosti farebného „rozhrania“ a tu to tak jednoducho cítim. Zadné vystúpené partie sú potom „typicky“ volví – vládne im masívny zadok s „l-kovými“ svetlami a nápisom Volvo.

Z celého vnútorného priestoru na vás po otvorení dverí dýchne závan luxusu v podobe svetlej dierovanej kože Nappa v kombinácii s hliníkovým dekorom. Vždy som sa svetlým farbám vo vnútri auta bránila, ale pri Volve si to v podstate neviem inak predstaviť.
Vodičovo pohľadu dominuje trojramenný prešívaný volant s ovládacími tlačidlami v lesklo čiernom prevedení. Na môj vkus trošku „zapadajú“, ale to je vec názoru každého používateľa. Potom tu máme klasický 12-palcový displej prístrojovky, ktorý je doplnený vpravo vertikálne usadeným displejom infotainmentu.
Toto je vec, ktorá ma na tom aute asi nikdy neprestane baviť. Je to také iné. A ešte ako je to pekne obtekané výdychy klimatizácie. Mimochodom auto sa nádherne cez Bluetooth prepojí s telefónom bez najmenších problémov. (Pozn.: Mám trošku vnútornú averziu k Android Auto a jeho fungovanie, tak toto bluetoothové prepojenie bez ďalšieho otravovania beriem).

Stredový tunel vsadený do kombinácie kože a lesklej čiernej farby je potom venovaný „radičke“, ktorá je potiahnutá kožou, a je tu umiestnený aj otočný ovládač štartovania – toto je vec, ktorá ma schizofrenne prekvapuje.
Niekedy mi to prišlo totiž tak prirodzené nekrčiť tlačidlo, ale otočiť na naštartovanie… ale niekedy som si hovorila, čo je na tom vlastne tak super, a vnútorne som vyhodnotila, že asi nič. Asi záleží na tom, ako som sa vyspala alebo aká hudba mi vo vnútri hrala – aj keď s prémiovým audiosystémom Harman Kardon je každý zvuk výnimočný. Inak mi tu chýbal nejaký väčší odkladací priestor okrem dvoch držiakov nápojov.

Čo sa týka priestornosti je V90 samozrejme neprekonateľná. Všetci cestujúci sa pohodlne zmestia a veľkosť priestoru umocňovalo panoramatické strešné okno a obrovský batožinový priestor. Jednoducho typický kombík od Volva.
Volvo vylepšilo svoje plug-in hybridy niekoľkými zmenami. Umiestnilo do centrálneho stredového tunela (bez ovplyvnenia priestoru pre posádku) nový 3-vrstvový akumulátor pre dlhší dojazd. Dozadu potom dalo nový elektromotor s väčším výkonom a do auta integrovalo inteligentný plánovač jazdy, za pomoci ktorého dokáže auto vyhodnotiť profil terénu a dopravy, rozložiť energiu a zbytočne s ňou neplytvať.

Tavagnacco, Italy. June, 5 2021. New Volvo Xc cars with the local dealer of the swedish automaker on behind.

Vďaka implementácii vyššie spomenutého došlo k zvýšeniu dojazdu v režime elektrickej jazdy až na 75 km, zlepšeniu emisií, navýšeniu celkového výkonu a lepšej ovládateľnosti.
Ale pozor, aj keď sa týchto 455 koní do toho vie oprieť a pekne sa krotí, neznamená to, že by ste s touto V90 mali jazdiť ako po závodnom okruhu. Stále je to rodinné auto s hojdavým podvozkom a určené na pohodlnú a príjemnú dlhšiu jazdu. Len za to často/občas vie poriadne vziať, keď chcete.

Čo som ocenila v rámci plug-in hybridnej spotreby bolo číslo 4,3 l/100 km (šla som dlhšie trasy). Kto by toto nemiloval?
Popravde s týmto korábom sa jazdí samo. Pohodlne (ako doma na sedačke) dôjdete, kam potrebujete. Niekedy dravo, niekedy pokojne. Naložíte doň všetko, čo je potrebné a potrebné. Budete obdivovať luxus zvnútra aj zvonku.

Předchozí článekNový Peugeot 308 SW bude hlavnou hviezdou Peugeot Emotion Day 2022
Další článekPrvá detská autosedačka s celotelovým airbagom porazila v nezávislých testoch všetku konkurenciu